Najlepiej to akumulator był (jest) chroniony w Skodzie serii 105,120
trudności podczas odpalania (1,9 TDI 2000 90KM AGR -)
Zwiń
X
-
trudności podczas odpalania (1,9 TDI 2000 90KM AGR -)
Witam,
ponieważ nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w wyszukiwarce proszę Was o pomoc.
Moja Skodzianka po nocnym lub dłuższym staniu ma problem z odpaleniem. Niby odpala za 1 razem, ale trzeba ją kręcic z 15 sek zanim zaskoczy :?
najgorsze, że problem nie pojawia się zawsze. Wtedy byoby łatwiej: VAg, serwis itp a tak to nawet trudno przewidzieć jak jej się zachce odpalić :evil:
sprawdzony aku, rozrusznik, ładowanie i wszystko OK. Świece - wymieniony komplet 15 000 km temu. Dymów przyodpalaniu nie ma...
Co jest grane??
Macie jakiś pomysł???yyahyoo
-
-
podczepie sie do temetu
mam dokładnie taki sam problem..tylko ja mam 1.9 TDI ALH..auto ma rok i 22 tysiące przejechane..więc nie sądze aby to był akumulator..tym bardziej ze zjawisko występuje tylko przy pierwszym odpalenieu po nocy..wydaje mi sie ze kontrolka od świec żarowych gaśnie szybciej niż kiedyś...właściewie to po około 3 sekundach..a rano jest zimno (szron na szybach)"urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]
176Km 343Nm
hamulce 312mm przód i 256mm tył
Komentarz
-
-
@yyahyoo - jeśli problem nie pojawia się zawsze to zobacz czy przypadkiem układ paliwowy się nie zapowietrza z powodu nieszczelnego o-ringu przy filtrze paliwa (jeden bąbelek powietrza w rurce jest ok, jak jest więcej to lipa)
@dzony - sprawdź czujnik temperatury silnika, potrzebny jest do tego VAG
Komentarz
-
-
o-ring przy filtrze sprawdzony - jest 1 bąbelek (taki ok 1 cm jak sie rozpłaszczy )
nastapiła zmiana w zapalaniu - teraz zaraza nie chce zapalac codziennie jak jest zimna, ale tylko za pierwszym razem. Kręci tak z 10 sek i zapala. Jaksię ja wyłączy (zaraz po odpaleniu) i odpali drugi raz to odpala w 0,5 sek :roll:
nic z tego nie rozumiem :evil:
co to może być?yyahyoo
Komentarz
-
-
Sprawdz filtr moze byc nowy a bedzie do kitu tak dzieje sie z Filtronem a po 7k km moglas zatankowac kiepskie paliwo i filterek zapchany moja rada kup nowy filtr i daj znac czy cos sie zmieniloJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
mi zakładali w sobote nowy filtr paliwa i powiedzieli ze musi sie odpowietrzyc sama
W poniedziałek przyjechała laweta z aso i na serwis
juz nie odpalila
powodem byl filtr paliwa
jakas taka cholerna seria ze przepuszczaja przy zaworku
na szczescie wypatrzylem ze na wystawie mieli ten ze starej serii (czarny dekiel ) i po wymianie i oczywiscie odpowietrzeniu jest ok.
pali od pierwszegoNiech się toczy do końca, dalej i donikąd....amen
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez yyahyoonastapiła zmiana w zapalaniu - teraz zaraza nie chce zapalac codziennie jak jest zimna, ale tylko za pierwszym razem. Kręci tak z 10 sek i zapala. Jaksię ja wyłączy (zaraz po odpaleniu) i odpali drugi raz to odpala w 0,5 sek
Wygląda na to, że paliwo wraca ci do zbiornika, ewentulanie gdzieś masz wyciek... Dopiero jak pokręcisz dociera do układu.
Popatrz na to: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=6384
Komentarz
-
1. sprawdze dzisiaj po całym dniu stania pod firmą czy jest paliwo w rurce.... :roll:
2. jednak bardziej podejrzewam świece - im zimniej tym gorzej z odpalaniem w tamtym roku miałam baaaardzo podobnie.
zastanawia mnie jedno - jaka jest długośc zycia takich świec żarowych???? bo niecały rok to dosyć krótko, prawda???yyahyoo
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez yyahyoojaka jest długośc zycia takich świec żarowych???? bo niecały rok to dosyć krótko, prawda???
Komentarz
-
bezduszny
Przychodzi mi na myśl jeszcze kąt wtrysku... do sprawdzenia.
Zacznij od kąta wtrysku, świece żarowe są niepotrzebne do około -5 -10 st C.
Dodatkowo sprawdź czujnik temp korzystając z VAG`a, po to jest ...
Komentarz
-
yyahyoo, bylas u Marka trzeba bylo wspomniec o problemie.
Moze podjedz to sprawdzi Ci swiece, czy moze problem lezy gdzie indziej.
A swiece zywotnosc maja rozna. Czasem i 10kkm padaja."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Maicroft --> robiłam tak wczoraj - nie ma żadnej różnicy. Nie ma też znaczenia czy odpalam same kontrolki, gasze wszystko i potem zapalam "normalnie"...
bezduszny --> 1. paliwo w rurce jest normalnie, 2. kat wtrysku właśnie został ustawiony kilka dni temu - nie miało to wpływu na niechęc Octy do odpalania. VAG był ostatnio przy okazji nowego programu u Mastresa i wszystko było OK.
Purchawa --> rozmawiałam o tym z Markiem - tez stwierdził, że nie bardzie wie co to może być :roll:
Własnie byłam w serwisie i wiem narazie tyle, że świece są OK, ale za to okazało się, że prąd do nich nie dochodzi (czyli co? przekaźnik?? bezpiecznik???). Dodam, ze kontrolka świec żarowych gaśnie dosłownie po 1 sek :?
a teraz jakies pomysły macie??yyahyoo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTam jest przekaznik do nich i pewnikiem to, albo bardzo prozaiczne poszedl bezpiecznik, ale to chyba by sprawdzili odrazu
czy ktoś wie może ile taka "przyjemność" jak przekaźnik kosztuje??yyahyoo
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez MaicroftTam jest przekaznik do nich i pewnikiem to, albo bardzo prozaiczne poszedl bezpiecznik, ale to chyba by sprawdzili odrazu
[ Dodano: Czw 02 Lis, 06 18:55 ]
Zamieszczone przez yyahyooczy ktoś wie może ile taka "przyjemność" jak przekaźnik kosztuje??
Komentarz
-
Zaiteresował mnie ten temat, ponieważ:
1. - od niedawna jeżdżę dieslem,
2. - wraz z obniżeniem się temperatury zauważyłem ociężalsze odpalanie.
Zastosowałem radę jednego z Forumowiczów, kolegi Maicrofta aby przetrzymać nieco dłużej moment uruchomienia silnika od momentu zgasnięcia kontrolki świeć żarowych i ... pomogło :lol:
Uruchamianie przebiega teraz łagodnie i pewnie.
Czy w takim razie świadczyć to może o konieczności wymiany świec żarowych ?
Maicroft, wieeelkie dziękiNie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez hsurimCzy w takim razie świadczyć to może o konieczności wymiany świec żarowych ?
Skoro lepiej zapala oznacza, że działają właściwie. Jak jakaś nie będzie działać....zauważysz to podczas mrozu -10... kiedy samochód będzie po zapaleniu nierówno pracował.
Komentarz
Komentarz